Łatwo jest znaleźć dzisiaj profesjonalną drukarnię, również dostępną online, która z powodzeniem przygotuje specjalistyczny druk firmowych gadżetów lub wizytówek, wielkoformatową reklamę zewnętrzną czy zdjęcia, kalendarze i wiele innych. Szeroki zakres dostępnych formatów, nośników druku, kolorów i efektów specjalnych sprawia, że bez wychodzenia z domu zlecić można dzisiaj pakiet wizytówek firmowych za bardzo niedużą cenę. Kłopotem nie jest znalezienie wykonawcy, czyli w tym wypadku drukarni, ale samo przygotowanie projektu, który będzie wizualnie atrakcyjny lub spójny ze schematem kolorystycznym marki. Szczególnie mniejsze firmy nie dysponujące własnym działem marketingowym, mogą mieć problem ze stworzeniem identyfikacji graficznej dla przedsiębiorstwa.
Tańsze wizytówki firmowe przy większych zamówieniach
Największe firmy oczywiście mają spójny zestaw wizytówek i gadżetów biurowych, aby wszyscy pracownicy terenowi i biurowi bez względu na zajmowaną pozycję, reprezentowali na zewnąrz firmę w ten sam sposób. Mniejsze i prywatne firmy muszą same zaprojektować własne wizytówki firmowe, dlatego na początku warto skorzystać z pomocy doświadczonych grafików. Zatrudniając setki pracowników, można zamawiać wizytówki w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy, podczas gdy mała firma potrzebuje na początek maksymalnie 100-500 sztuk. Cena w każdej drukarni spada natomiast w zależności od wolumenu zamówienia i przy większym zaporzebowaniu można negocjować korzystniejsze warunki finansowe.
Minimalizm, elegancja i jakość surowca – najważniejsze składniki wizytówki
Aby wizytówka mogła zrobić wrażenie i stanowić idealne zwieńczenie rozmowy handlowej czy spotkania biznesowego, powinna być wykonana z zachowaniem podstawowych zasad. Minimalizm, czyli umieszczenie na froncie oraz rewersie wizytówki wyłącznie najważniejszych, absolutnie podstawowych informacji na temat firmy, usługi czy samego pracownika – to krok pierwszy. Wizytówka ma raczej przypominać o spotkaniu czy rozmowie, jaka miała miejsce i wskazywać na najszybszy sposób kontaktu. Drugi aspekt to elegancja, którą uzyskuje się poprzez wybranie odpowiedniego kroju czcionki – ta może stworzyć wrażenie elegancji, podobnie jak przejrzysty układ graficzny czy delikatne, eleganckie logo-symbol firmowy. Ostatni etap to surowce – zastosowanie grubszego, jakościowego papieru podnosi od raz waloty wizytówki.